https://www.traditionrolex.com/37https://www.traditionrolex.com/37 Dr. Sulejman Ugljanin, Dnevni list „Blic - SDA Sandžaka
Učitavanje sajta

Vijesti

Dr. Sulejman Ugljanin, Dnevni list „Blic

Dr. Sulejman Ugljanin, Dnevni list „Blic

Dnevni list „Blic"  28.10.2009. godine

Autor: D. Pušonjić-Veljković

INTERVJU: Sulejman Ugljanin

Turski kapital za srpske puteve i pruge 

sulejman-ugljanin-v.jpg

| Foto:FoNet |

Najnerazvijenije opštine u Srbiji, imamo ih 42, naše su skriveno blago i siguran sam da će turski biznismeni naći ekonomski interes da upravo tu investiraju i razviju posao - kaže u intervjuu za „Blic" ministar Sulejman Ugljanin. On ističe da se godinu dana radilo na ovoj studiji koja je tokom posete predsednika Turske Abdulaha Gula prezentovana turskoj delegaciji.

Ovaj projekat je u grupi onih koji su od realizacije dalji nego neki drugi. U Beogradu su dogovorene i investicije koje nisu na dugačkom štapu.

Koliko je vredan posao izgradnje regionalnih puteva i u kojoj meri se tu očekuje učešće srpske strane?
- Reč je o putnim pravcima Novi Pazar - Sjenica i Novi Pazar - Tutin, ukupne dužine oko 100 kilometara. Prema sporazumu koji je potpisan, turska „Eksim banka" će ovo finansirati sa 30 miliona evra, a naša Vlada daće ostatak ako bude potrebno.

Ranije ste najavili izgradnju industrijske zone na Pešteru, gde će tačno biti podignuta i kakav je investicioni aranžman dogovoren?

- Izrada planova je u završnoj fazi, predviđena je gradnja između Sjenice i Tutina kod mesta Ljeskovo, tako da će biti svega desetak kilometara udaljena od budućeg autoputa. Slobodna zona sa industrijskim parkom zahteva ulaganje od oko milijardu evra. Naša strana finansira infrastrukturu, ključna ulaganja su turska. Biće to zona za prehrambenu proizvodnju i preradu kao i za tekstilnu industriju.

Da li će vojni aerodrom u Lađevcima ostati i u dosadašnjoj funkciji ili se potpuno orijentiše na civilni saobraćaj?
- Zajednički stručni tim će proceniti šta je potrebno uraditi radi rekonstrukcije i koliko će to koštati. Manjim delom biće namenjen vojnom, većinski će to postati civilni aerodrom. Rekonstrukciju bi trebalo da podmiri oko 30 miliona evra.

To su projekti koji mogu najpre da budu realizovani. Šta ostaje za drugu investicionu fazu?
- Najpre zajedničko investiranje u koridor 10, i to autoput od bugarske granice do Horgoša. Za nas je važno da Turska učestvuje u finansiranju obilaznice oko Beograda u delu koji je najbliži koridoru 10. Za sada nemamo predračun troškova.

Turska strana je zainteresovana za rekonstrukciju železničkog koridora 10.
- Cilj je da se nakon rekonstrukcije vozovi kreću brzinom 120 km/h, ali ako stručnjaci budu rekli da je potrebna veća brzina kretanja, politika se neće mešati. Više od toga sada ne mogu da kažem.

Koliko je ozbiljno interesovanje za privatizaciju IMT i pribojskog FAP?
- Tu je posredi takođe zajedničko investiranje. Jedna od najvećih evropskih firmi za proizvodnju traktora, „Hema" iz Istanbula, pregovara sa beogradskim IMT o investiranju, poboljšanju proizvodnih linija, povećanju proizvodnih kapaciteta i broja zaposlenih. Kad je o FAP-u reč, sve zavisi od koncepta privatizacije. „Hema" i niz drugih preduzeća su iskazali zainteresovanost i tokom ove posete, ali su više puta o tome razgovarali sa ministrima Mlađanom Dinkićem i Božidarom Đelićem. Tražimo realne investitore.

izvor: www.blic.rs

 

28 novembar br. 57
36300 Novi Pazar, Srbija
+(381) 20 313 032
Ponedeljak-Petak 9:00-17:00
[email protected]
Imate sugestiju, pitanje?
TOP
https://www.traditionrolex.com/37